MakeUpInstitute

image18



Hej!

Jag skulle ha börjat MakeUpInstitutes makeup artist och hårstylist utbildning nu i januari, men har nyss meddelat skolan att det blir till hösten istället. Kände att det inte rikigt var rätt tidpunkt nu, på grund av olika saker. Men till hösten blir det, för det är någonting jag verkligen vill göra!! Varför jag valde just MakeUpInstitutes skola är för att den verkar seriös och har ett bra upplägg med få elever per lärare och att man får testa på att jobba på modevisningar, tv osv. (Can't wait!!!) Sen var det jättefina lokaler och jag tycker om vart den ligger också (Odenplan). Annars så verkar Sara Flygares också bra, har inte varit dit och sett eller träffat lärare men har fått intrycket av att den också är bra och seriös! Men hur som helst så tror jag det blir MakeUpInstitute, även om den kostar en hel del känns det värt det eftersom det verkar finnas stora möjligheter till jobb och så!

Idag har jag inte gjort mycket, är så trött hela tiden och orkar bara inte tänka på så mycket mer än en sak. Har i alla fall fått lite saker gjorda här hemma. Johanna hade nyss modevisning med sin nya outfit till julfesten och hon var jättesöt! Ska sminka henne och så också, blir kul :) På tal om smink måste jag bara säga att jag älskar Eleven, hade kunnat spendera en hel del där. Lee Straffords torrschampoo är underbart :)





Ska gå nu men skriver kanske senare,

Ylva ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0